Fonduri nerambursabile de 25.000-300.000 EUR pentru microintreprinderile din Bucuresti-Ilfov

Fonduri nerambursabile de 25.000-300.000 EUR pentru microintreprinderile din Bucuresti-Ilfov

S-a anunțat oficial perioada de înscrieri online la ajutoarele de câte 25.000-300.000 EUR pe proiect, pentru microîntreprinderile din București și județul Ilfov, prin Programul Regional B-IF. Antreprenorii au acum la dispoziție ghidul de finanțare oficial, grila de punctaj și celelalte anexe necesare, iar lista codurilor CAEN eligibile curpinde afaceri diverse, de la IT și cabinete medicale până la restaurante și săli de fitness. 

Firmele vor putea depune proiectele în sistemul electronic MySMIS2021 în perioada 27.01.2025, ora 12.00  – 10.02.2025, ora 12.00. Data depunerii cererii de finanțare este considerată data transmiterii cererii prin sistemul informatic MySMIS 2021/SMIS2021+.

Fondurile regionale disponibile pentru firmele micro din Regiunea București-Ilfov

Linia de finanțare pentru microîntreprinderile din București și județul Ilfov  are disponibil acum un buget de 37.627.723,75 EUR, din care contribuția Uniunii Europene este 15.051.089,48 EUR, iar restul, de la bugetul de stat.
Valoarea finanțării nerambursabile a proiectului este de minimum 25.000 euro și maximum 300.000 euro, echivalent în lei la cursul InforEuro din luna anterioară lansării ghidului solicitantului, adică cel din octombrie 2024: 4,9764 lei pentru 1 euro.     

Beneficiarii vor trebui să asigure cofinanțare proprie de cel puțin 10% din valoarea eligibilă a investiției pentru proiectele a căror valoare nerambursabilă este maximum 200.000 euro și minimum 20% pentru proiectele a căror valoare nerambursabilă este cuprinsă între 200.001 și 300.000 de euro.

Finanțările sunt destinate microîntreprinderilor (firme cu mai puțin de 10 angajați) cu sediu în regiunea Bucurețti-Ilfov, care implementează investiția în mediul urban al regiunii. 

Sunt EXCLUSE de la finanțare: 

  • microîntreprinderile care nu au sediul social/sediu secundar înregistrat în Regiunea de Dezvoltare București-Ilfov, până la efectuarea primei plăți a ajutorului; 
  • sucursalele, agențiile, reprezentanțele sau alte unități fără personalitate juridică;
  • microîntreprinderile care propun investiții care se vor implementa în mediul rural cu excepția celor din satele aparținătoare municipiilor și orașelor. 

Condiții de eligibilitate a firmelor – granturi în regiunea București-Ilfov

Conform ghidului solicitantului, sunt eligibile la finanțare firmele care îndeplinesc cumulativ o serie de condiții, printre care: 

  1. Societăți înregistrate în scop fiscal în baza Legii nr. 31/1990 (SRL, SA etc.), societăți cooperative în baza Legii nr. 1/2005, sau societăți în baza OUG nr. 6/2011. 
  2. Societate care, până la momentul efectuării primei plați către beneficiar, este înregistrată cu sediul social /sediu secundar în regiunea București-Ilfov și locația de implementare a proiectului în mediul urban. 
  3. Societate care se încadrează în categoria microîntreprinderilor conform prevederilor conform prevederilor Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării IMM-urilor, cu modificările și completările ulterioare și Anexei I la Regulamentul (UE) nr. 2014/651. Microîntreprinderea este o întreprindere care are mai puțin de 10 angajați și a cărei cifră de afaceri anuală și/sau al cărei bilanț anual total nu depășește 2 milioane EUR. Calitatea de microîntreprindere trebuie să existe la data semnării contractului de finanțare, conform declarației unice.
  4. Amplasamentul proiectului este în mediul urban din Regiunea București-Ilfov și este adecvat desfășurării activității. 
  5. Solicitantul a desfășurat activitate pe o perioadă corespunzătoare cel puțin unui an fiscal integral, nu a avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior, în conformitate cu informațiile preluate de la Oficiul Național al Registrului Comerțului/autoritatea echivalentă din statul în care este înregistrată persoana juridică străină și cu cele declarate și asumate de către reprezentantul legal al solicitantului în Declarația unică.
  6. O întreprindere care depune cererea de finanțare în cursul anului 2024 sau în anul 2025 (până la momentul depunerii situațiilor financiare aferente anului 2024), trebuie să fi fost înființată cel mai târziu în prima zi lucrătoare din anul 2023. Aceasta nu trebuie să fi avut activitatea suspendată pe perioada ultimului an fiscal încheiat (anul 2023). Criteriul privind durata de activitate se referă la întreaga activitate a solicitantului.

Activități eligibile in cadrului programului

1. Activități privind investițiile în active corporale în vederea îmbunătățirii capacităților tehnice și industriale, pentru a gestiona mai eficient dezvoltarea produselor și serviciilor:

  • Construirea/extinderea spațiilor de producție/ prestare de servicii, inclusiv asigurarea utilităților generale aferente, respectiv alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI;
  • Achiziționarea de echipamente, tehnologii (inclusiv tehnologii verzi), utilaje, instalații de lucru, precum si dotări încadrate în categoria mijloacelor fixe: mobilier, echipamente informatice, echipamente de birotică  etc.

2. Activități privind investiția în active necorporale: programe informatice, brevete, licențe, mărci comerciale, alte drepturi și active similare utilizate exclusiv în domeniul/domeniile de activitate vizat/e de proiect;

Investițiile pentru procese de producție (bunuri sau servicii) prietenoase cu mediul și utilizarea eficientă a resurselor în IMM implică reducerea utilizării materiilor prime, adoptarea unor tehnici de producție mai puțin poluante și/ sau a unor tehnologii eficiente din punct de vedere energetic, reducerea la minimum a generării de deșeuri și reciclarea materialelor, de exemplu:

  • achiziționarea de instalații/ echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie pentru eficientizarea activităților pentru care s-a solicitat finanțare: instalarea de sisteme de iluminat cu consum redus de energie, achiziționarea de echipamente/utilaje eficiente din punct de vedere energetic, automatizarea proceselor pentru a reduce risipa de energie; 
  • integrarea tehnologiilor de control al poluării, care contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră; 
  • obținerea de certificări de tipul ISO 14001 – sistem de management de mediu; 
  • creșterea “conținutului de materiale reciclate” din produsul finit, asigurând în același timp performanța și siguranța acestuia; 
  • achiziționarea de echipamente/soluții/tehnologii având componente reutilizabile sau utilizarea de materii prime (inclusiv materii prime critice) obținute din materiale reciclate; 
  • achiziționarea de echipamente electrice şi electronice având un procent minim de componente reutilizabile (exemplu: un procent de 30% din totalul echipamentelor să aibă componente reutilizabile); 
  • achiziționarea de materiale de construcţii având în compoziție un procent minim de materii prime reutilizabile;
  • alte investiții specifice economiei circulare pentru reducerea, prevenirea, pregătirea în vederea reutilizării, valorificarea materială și reciclarea deșeurilor generate de beneficiar (ex: achiziționarea de containere pentru colectarea DEEE-urilor sau colectare selectivă, sau tocătoare biodegradabile pentru resturi vegetale şi alimentare; predarea deșeurilor de echipamente electrice şi electronice la centrele de colectare organizate de operatori economici autorizați pentru colectarea și reciclarea deșeurilor în baza unui contract etc.);

B. Activități conexe activității de bază:

Activități specifice internaționalizării, extinderii piețelor de vânzare, a gamei de produse și servicii oferite de tipul (enumerarea nu este exhaustivă), inclusiv activități de marketing generate de participarea solicitantului de finanțare, în calitate de expozant, la nivel național și/sau extern la târguri, expoziții:

  • achiziție servicii pentru realizarea analizei piețelor internaționale cu potențial și selectarea piețelor țintă;
  • achiziție servicii pentru realizarea strategiei de export pentru piețe externe;
  • achiziție servicii de inovare pentru crearea unor produse inovatoare pentru intrarea pe piețe internaționale (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiza a piețelor țintă sau din strategia de export); 
  • achiziție servicii pentru realizare design pentru ambalare și etichetare, în vederea intrării pe piețe internaționale (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiza a piețelor țintă sau din strategia de export); 
  • achiziție servicii pentru realizarea brandului și promovare (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiză a piețelor țintă sau din strategia de export); 
  • achiziție servicii pentru certificare și standarde de calitate (justificarea necesității achiziției trebuie să reiasă dintr-o analiza a piețelor țintă sau din strategia de export); 
  • achiziție servicii de promovare pe piețe externe; 
  • achiziție servicii de participare la misiuni economice internaționale, târguri, expoziții, etc.

Activități de formare profesională specifică pentru angajații din cadrul microîntreprinderii, care vor fi implicați în operarea noilor tehnologii/ echipamente achiziționate prin proiect.

Activități de cooperare interregională, transfrontalieră și transnațională, de tipul:

Activități de proiectare și consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare, a planului de afaceri și anexelor acestora;

Activități privind managementul implementării proiectului;

Activități privind auditul financiar al proiectului și expertiză contabilă/declarația expertului contabil;

Activități obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului.

Sursa: Start up Cafe

Author: Fond News

Postează un comentariu

Adresa de email nu va fi afișată.